niedziela, 11 lipca 2010

No i mam bilety !!!


W czwartek, z kartką w dłoni punktualnie o 12 tej usiadłam w pracy do komputera nie zważając na zakazy. Po półgodzinnej walce z tajemniczo zapełniającym się - wbrew mojej woli - koszykiem - udało się! Kupiłam pakiet biletów - dokładnie tak jak chciałam !!
Bardzo ciężko jest wybrać coś z 500 filmów - szczególnie takiemu laikowi jak ja, poukładać w odpowiednich terminach, zmieścić się w budżecie i nie zafundować sobie jakiegoś niewykonalnego zadania. Dałam jednak radę i po dwóch wieczorach spędzonych na czytaniu recenzji i oglądaniu zwiastunów - wybrałam jak poniżej i mam nadzieję na jak najmniejsza liczbę nietrafionych pozycji.

1. O bogach i ludziach - film na otwarcie - tegoroczne Grand Prix Cannes 2010
2. Jutro będzie lepiej - Konkurs Nowe Filmy Polskie (D.Kędzierzawska!) Polska, Japonia 2010
3. Carlos - Panorama Kina Światowego - Niemcy, Francja 2010
4. Życie z wojną w tle - Panorama Kina Światowego, USA 2009
5. europejskie debiuty krótkometrażowe - animacje 1
6. Na gorąco - Panorama Kina Światowego (B. de Palma) USA, Kanada 2007
7. Powrót Kapitana Niezwyciężonego - Nocne Szaleństwo: Philippe Mora, Australia 1983
8. Wenecja - Konkurs Nowe Filmy Polskie, Polska 2010
9. Paszcza wilka - Międzynarodowy Konkurs Nowe Horyzonty, Włochy 2009
10. Chinka - Wielka Brytania, Chiny 2009
11. Pogarda i uprzedzenie - Nocne Szaleństwo: Philippe Mora, Australia 1997
12. Nie opuszczaj mnie - Konkurs Nowe Filmy Polskie, Polska, Niemcy 2009
13. Matka Teresa od kotów - Konkurs Nowe Filmy Polskie, Polska 2010
14. Sławni i martwi - Panorama Kina Światowego, Brazylia, Francja 2009
15. Portugalska zakonnica - Panorama Kina Światowego, Portugalia, Francja 2009
16. Biała przestrzeń - Panorama Kina Światowego, Włochy 2000
17. Mój pies Tulip - Panorama Kina Światowego, USA 2009 - animacja
18. Dziwny przypadek Angeliki - Panorama Kina Światowego, Portugalia, Hiszpania, Francja, Brazylia 2010,
19. Wyśnione miłości - Panorama Kina Światowego, Kanada 2010
20. Detektyw - Retrospektywa - Jean-Luc Godard, Francja, Szwajcaria 1985
21. Tetro - Film na zakończenie Festiwalu, USA, Włochy, Hiszpania, Argentyna 2009
22. Jej droga - Panorama Kina Światowego,Bośnia i Hercegowina, Austria, Niemcy, Chorwacja 2010
Ponadto mam zamiar się wybrać też na pokazy na Rynku - jeśli jeszcze będę w stanie. ;)
1' - Samotny mężczyzna - bo nie widziałam w kinie.
2' - Pętla - może się skuszę
3' - Wszystko co kocham - koniecznie - też przegapiłam w kinie
4' - Była sobie dziewczyna - kolejny który umknął
5' - Pół żartem, pół serio. - klasyka w świetnej scenerii i atmosferze - koniecznie na zakończenie :)

Właśnie widzę, że zrobiłam sobie niezłą panoramę światowego kina. Każdy ma co lubi - albo mu się tak wydaje. ;)
Z konkurs międzynarodowego - jeden film. Może jeszcze to gdzieś nadrobię.

A tak poza tym, to myślę ciągle czy się wybrać na Mike'a Pattona z Mondo Cane ... i serce się rwie ... ale ja tak nie lubię tłoku ... zobaczymy.

Jak ja dam radę normalnie funkcjonować prze te 10 dni. Ktoś będzie musiał donosić prowiant i napoje ;).
Są chętni??
M.

2 komentarze:

Ivt pisze...

ja! ja! ja! chetna. w przyszlym roku :D
wiem wiem, co roku tak mowie, ale postepy sa...
bo przeciez bede we wrocku na otwarcie...

M. pisze...

no może kiedyś się ziści nasze wymarzone tet'a'tet - jak za dawnych lat :)