wtorek, 17 września 2013

Krucha tarta ze śliwkami.

Śliwka kojarzy mi wyszło,dośnie, ma różne smaki, wielkości, kolory i opcje: śliwka w pojedynkę, śliwka w czekoladzie, śliwa suszona, śliwka w kompocie, śliwka w placku, śliwka wędzEeeona, schab ze śliwkami , powidła  !!
Setki możliwości - z których dziś wybrałam klasykę.



Krucha tarta ciasto ze śliwkami


Przepis klasyczny:

300 g mąki
100 g cukru drobnego (miał być puder, ale "wyszedł")
150 gram masła
3 żółtka
szczypta soli




Zagniotłam ciasto, wsadziłam na 15 minut do zamrażalnika, wyjęłam, zagniotłam szybko ponownie, rozwałkowałam i przełożyłam na blaszkę do dużej tarty wysmarowaną masłem i posypaną bułką tartą.
Obciążyłam fasolą i cieciorka wysypanymi na papier do pieczenia.


Ciasto piekłam ok 15 minut w 190 stopniach. Potem na jakieś 5 minut zdjęłam papier z ziarnami, by zrumienić środek.
Wyjęłam z pieca ułożyłam śliwki - z braku śliwek, resztę miejsca wypełniłam jabłkami (starłam sie to robić symetrycznie). Całość posypałam kruszonką (zrobiłam ją na oko) i wstawiłam na 175 stopni do zrumienienia wierzchu i wyszło takie coś.



Lekko twardawe mi wyszlo, ale pyszne.
Już marzy mi się kolejne.





Brak komentarzy: