niedziela, 28 lutego 2010

Mamuniu, opowiesz mi ...


Zza przymkniętych powiek, będąc już prawie po Sennej Stronie Nocy, zapytał mnie dziś Młody Człowiek:
- Mamuniu, opowiesz mi jak Żyć Dobrym Życiem ??
I wprawił mnie tym w niemałą konsternację ... bo, jak najprościej powiedzieć dziecku jak Żyć Dobrym Życiem? Takie proste i takie skomplikowane zarazem.
- Odparłam,że trzeba być uśmiechniętym, dobrym człowiekiem, nie krzywdzić innych i robić w życiu rzeczy, które sprawiają nam radość.
Chyba poczuł się usatysfakcjonowany, bo słodko odpłynął na chmurce snu.
Ja jednak pozostałam z tym pytaniem.
Czy, aby choć trochę Żyję Dobrym Życiem ?? Czy w ogóle wiem co to znaczy ??
Dzieci jednak celują w zadawaniu dręczących potem rodzicielskie głowy - banalnie prostych,a jednak ważkich pytań.
Idę myśleć nad sobą!
Dobranoc.
M.

PS: Podobno coś na temat Dobrego Życia wie ELMO - światowej sławy mędrzec, mój guru duchowy - autor i główny bohater programu ŚWIAT ELMA! Czy potrafię być jak ON (w jednym z odcinków) Mrówkojadem i być z tego faktu szczęśliwa i dumna! I nie chcieć więcej!
Muszę przyswoić resztę, ostatnio zaniedbanego, materiału edukacyjnego i odnaleźć odpowiedź: Jak mam Żyć Dobrym Życiem??

3 komentarze:

Tomaszowa pisze...

Osssszzz! To masz orzech do zgryzienia :) Kant by się nie powstydził :)))

M. pisze...

taaaa... Trwam w zadumie nad sobą od wczoraj ... ;)

Mała Mi pisze...

Ale takie pytania dorosłym dobrze robią. Przynajmniej tym, którzy myślą :)

Powodzenia!