środa, 3 września 2014

Placek ze śliwkami, jabłkami i marcepanem.

Śliwki. Obok jabłek to moje ulubione jesienne owoce. Na szczęście mogę je jeść tej jesieni - ups! lata ;). Uwielbiam je w każdej postaci: surowej, kompotu, suszonej, w occie, z mięsem, powidel!!  najlepiej jeszcze gorących!  no i ciasta. Dziś z domowego sprawdzonego przepisu na polkruche ciasto zrobiłam placek ze śliwkami, jabłkami i marcepanem.

500 g mąki (dodałam 400 pszennej, 80 zytniej 750 i 20 ziemniaczanej) - zabrakło mi mąki nie ka w tym żadnej specjalnej teorii
150 g twardego masła
150 g cukru pudru
15 g proszku do pieczenia,
2 jajka
6 łyżek śmietany, kefir lub jogurtu - dodałam grecki
1 cukier waniliowy

Z powyższych składników zagniotlam ciasto, które włożyłem na dużą blaszkę prostokątna.
Następnie na wierzch poruszyłam kawałek marcepanem, poukładalam śliwki i jabłka. Wszystko posypałam cukrem karmelowym.  Pieklam ok 60-70 minut w 170 stopniach - ale kilka razy sprawdzałam. Pod koniec pieczenia posypałam wierzch płaska grubym cukrem.
Pycha!
Nie umywają się żadne batony, cukierki, wafelki itp.
Nie ma jak kawałek domowego ciasta!
I ten fantastyczny aromat w mieszkaniu.
Lato- wróć jeszcze na chwilę!

Brak komentarzy: