poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Comfort food- leczo

Leczo to moje ulubione danie schyłku lata.
Pachnące pomidory, aromatyczna papryka, jędrna cukinia, cebulka.
Nie ma lepszego jedzenia na taki chłodny, deszczowy dzień jak dziś.
Lubię go zrobić dużo, a potem tylko ogrzewać, gdy tylko mam ochotę.
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
1 cukinia zielona
6-8 sporych pomidorów Lima
1 średnia cebula
1 połówka piersi z kurczaka
olej- ja użyłam z orzeszków ziemnych
sól, pieprz, chilli
Podsmazylam pokrojone w kostkę  kurczaka na oleju. Następnie dodałam pokrojona dość grubo cebulę - zeszklilam ja. Dodałam pokrojona w kostkę papryke, chwile dusilam. Dodałam pomidory- pokrojone niedbale, ale pozbawione skóry. Dusilam chwile, by zaczęły się rozpadac - dodałam wody i dusilam jeszcze ok 30 minut. Woda w tym czasie odparuje. Na koniec doprawilam przyprawami.
To wersja jedna z wielu, zawsze można poszaleć z innymi dodatkami.
Prawdziwe Comfort-food.
Smacznego. :)

Brak komentarzy: