czwartek, 2 października 2014

Wątrobka z cebulką i kwaśnymi jablkami

No dobra! Ja wiem, że nie powinnam jeść smażonych potraw, duszone cebulki, wątroby tez nie za wiele.
No ale co poradzisz, jak się bardzo chce??? No nic!
Po pierwsze - Trzeba zjeść!
Po drugie - Zachować zdrowy rozsądek przy nakładaniu na talerz!
Po trzecie -  Pogodzić się z ewentualnymi konsekwencjami.
To moje jedyne rady, wiec skrupulatnie się zastosowałam i na obiad miałam dziś :
Watrobke z cebulka i kwaśnym jabłkami.
400 g Watrobki drobiowej umyłam, oczyscilam, pokroilam na w miarę równe kawalki, obtoczylam w mące i Podsmazylam krótko na niewielkiej ilości oleju. Następnie dodałam 1,5 cebuli pokrojonej w piórka. Poddusilam ok 5 minut i dodałam pokrojone w cząstki kwaśne, umyte jablko. Lekko podałam wodą. Doprawilam pieprzem i majerankiem, a następnie dusilam jeszcze 10 minut pod przykryciem na niewielkim ogniu. Po tym czasie wątrobka jest gotowa.
Przed podaniem, powołując ja nieco i zjadłam z kromka świeżego chleba.
Słodka cebulka, charakterystyczny smak watrobki i kwaśne jabłka w aromatycznym sosie, jaki się wytworzył podczas duszenia to pi prostu niebo w gębie!!!
Warto czasem zgrzeszylam z głową...

Brak komentarzy: